Jump-Gate Forum Index Jump-Gate
Discussion forums
REGISTER and get our Newsletter (no spam)
and additional services which we will launch soon

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

je cherche des films français pour mes enfants...

This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Jump-Gate Forum Index -> French Language
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Charly8100

PostPosted: Thu Aug 04, 2005 2:57 am    Post subject: je cherche des films français pour mes enfants... Reply with quote

Je voudrais trouver les films français pour mes enfants. Je voudrais les inclure dans mes études.

N'importe quelle aide serait appréciée.

Veuillez pardonner mes faiblesses en francais!

Merci beaucoup! Smile Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Cocoye

PostPosted: Thu Aug 04, 2005 8:07 am    Post subject: Reply with quote

Veux tu uniquement des films ou aussi des dessins annimés?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Charly8100

PostPosted: Thu Aug 04, 2005 4:32 pm    Post subject: Reply with quote

Je voudrais trouver n'importe quel genre de cinéma qui est approprié pour des enfants.

Merci Very Happy
Back to top
Cocoye

PostPosted: Fri Aug 05, 2005 3:10 pm    Post subject: Reply with quote

Il existe assez peu de films francais pour les enfants, mais tous les disney et autres ont été traduits et doublés. Sinon, suivant l'âge de tes enfants, il peut y avoir la serie des "taxis".
Back to top
Rob

PostPosted: Sun Aug 07, 2005 12:12 am    Post subject: Reply with quote

Charly, puisque tu es américaine comme moi, on doit commander nos films français d'Amazon Canada (www.amazon.ca et change la langue en français) Ou tu peux chercher des films français sur le site eBay (www.ebay.com). Aussi il y a beacoup de groupes aux E.U. qui te permettent de les louer.

Moi j'ai acheté "Bob L'éponge Le Film" (notre SpongeBob) d'Amazon Canada.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Charly8100

PostPosted: Sun Aug 07, 2005 2:10 am    Post subject: Thank you, Rob Reply with quote

I will check out the amazon.ca site. I tried to view French television via the BBC webpage but had difficulty getting it to connect properly. I got the news to work on TV2 but little else. I will check it out. Thanks!

(sorry for the post entirely in English but I'm in a hurry...my French is even WORSE if in a hurry...if that is humanly possible)
Back to top
Rob

PostPosted: Sun Aug 07, 2005 3:31 pm    Post subject: Reply with quote

Oh yea and if you have a list of movies that you want but don't know their {censored} in french just post them here. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Camille

PostPosted: Mon Aug 08, 2005 11:39 am    Post subject: Reply with quote

Salut

En faite ça dépend de leurs âge.

Sinon je dirais "La folie des grandeurs" (avec Louis de Funes), c'est une sympathique comédie.

Ainsi que "les visiteurs" (pas le remake américain) produit en 1993, assez marrant.
Back to top
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Jump-Gate Forum Index -> French Language All times are GMT
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum