Jump-Gate Forum Index Jump-Gate
Discussion forums
REGISTER and get our Newsletter (no spam)
and additional services which we will launch soon

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Mike's Question Thread
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Jump-Gate Forum Index -> French Language
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Julien

PostPosted: Tue Feb 07, 2006 6:02 pm    Post subject: Reply with quote

-uer? like -er I would say

Je puais
Tu puais
Il puait
Nous puions
Vous puiez
Ils puaient

Cool
Back to top
View user's profile Send private message
zmike

PostPosted: Fri Feb 10, 2006 9:28 pm    Post subject: Reply with quote

what tense do you use when writing short analysis (on books)?

so for example if I wanted to talk about a character being smart do I use imparfait or present?

thanks
Back to top
mad

PostPosted: Fri Feb 10, 2006 10:05 pm    Post subject: Reply with quote

zmike wrote:

so for example if I wanted to talk about a character being smart do I use imparfait or present?

thanks

Well, my English teacher told me to put formal writing in the present tense. I'm guessing it's the same in French...

PostPosted: Sat Feb 11, 2006 10:47 am    Post subject: Reply with quote

zmike wrote:

thanks

Present
Back to top
zmike

PostPosted: Sat Feb 11, 2006 11:26 pm    Post subject: Reply with quote

Can someone help me out with editing this little paragraph (a character anylsis). Thanks

Quote:

François Gougren est le personnage principal dans l’histoire «Le Dernier Des Raisins » C’est-à-dire il est le plus important personnage dans l’histoire Cette analyse (personnage analyse), explora les différentes caractéristiques, motivations diverses, des allies, et des opposants de François Gougeon.

D’habitude, les gens décrivent François comme un « intellectuel-à-lunette », avec ça on peux voir que François est un intelligent et responsable jeune homme. Aussi Il est souvent très timide et silencieux donc il pourrait être facilement manipulé. En plus il aime Anik donc c'est très facile pour elle de lui manipuler. Parce que il est intelligent, on peut dire qu'il évalue l'école et la connaissance. François est aussi très créative et est très bon avec la langue parce qu'il utilise beaucoup d'expressions idomatic et de métaphores dans son discours et pensées. Pour exemples « Je me suis mis dans la peau d’un astronaute… » et « J’étais aux oiseaux…»

La motivation principale pour François dans «Le Dernier Des Raisins » est amour. La ligne suivante montre le but de François et son motivation « J’avais cru oublier Anik, mais en la revoyant tous les jours, mon attirance pour elle n’a fait qu’augmenter. »

Le meilleur allié de François est Luc. Il est l'ami de François et dans l’histoire il lui a aidé par disant de la fille qui aime François. Aussi on peux voir que Luc est l’ami de François parce que quand il parle a Luc, le discours semblait très (friendly???). Pour exemple «En tout cas moi, je veux pas y aller seul…T’en fais pas. Je vais y aller avec toi… »
Il y a seulement un opposant de François et il est Patrick Ferland qui est le chum de Anik. Patrick n'apparaît jamais dans l’histoire, il a été seulement décrit par François dans l’histoire.
Back to top
clemence

PostPosted: Sun Feb 12, 2006 9:51 am    Post subject: Reply with quote

Voila la correction.
Be careful not to forget "." at the end of the sentences.
"chum" is very informal, so I changed it.
Otherwise, I changed some puncuation (I added commas and "qu'" instead of "que") and some syntax (aussi after the verb, par exemple instead of pour exemple, etc....). You made some spelling mistakes (on peux instead of on peut) but very few.
Please, read your corrected work carefully to understand your mistakes.
Well done! Wink

Quote:
François Gougren est le personnage principal dans l’histoire «Le Dernier Des Raisins ». C’est le personnage le plus important de l’histoire. Cette analyse (analyse du personnage) explore les différentes caractéristiques, les diverses motivations, les allies, et les opposants de François Gougeon.
D’habitude, les gens décrivent François comme un « intellectuel-à-lunette »: on peux voir que François est donc un jeune homme intelligent et responsable. Il est aussi souvent très timide et silencieux donc il pourrait être facilement manipulé. En plus, il aime Anik donc c'est très facile pour elle de le manipuler. Parce qu'il est intelligent, on peut dire qu'il évalue l'école et la connaissance. François est aussi très créatif et connait bien la langue parce qu'il utilise beaucoup d'expressions idomatiques et de métaphores dans son discours et ses pensées. Par exemples « Je me suis mis dans la peau d’un astronaute… » et « J’étais aux oiseaux…».

La motivation principale de François dans «Le Dernier Des Raisins » est l'amour. La ligne suivante montre le but de François et sa motivation : « J’avais cru oublier Anik, mais en la revoyant tous les jours, mon attirance pour elle n’a fait qu’augmenter » .

Le meilleur allié de François est Luc. Il est l'ami de François et, dans l’histoire, il l'a aidé en parlant de la fille qui aime François. On peut aussi voir que Luc est l’ami de François parce que, quand il parle a Luc, le discours semblait très amical. Par exemple : «En tout cas moi, je veux pas y aller seul…T’en fais pas. Je vais y aller avec toi… »
Francois a seulement un opposant: c'est Patrick Ferland, qui est le copain de Anik. Patrick n'apparaît jamais dans l’histoire, il est seulement décrit par François.
Back to top
zmike

PostPosted: Mon Feb 13, 2006 10:24 pm    Post subject: Reply with quote

thanks! Very Happy you're a great editor, I would never be able to catch these mistakes. Thanks again!

Also what is the difference between peux and peut
Back to top
mad

PostPosted: Tue Feb 14, 2006 2:52 am    Post subject: Reply with quote

zmike wrote:
Also what is the difference between peux and peut

Le verbe "pouvoir"

je peux
tu peux
il/elle/on peut

nous pouvons
vous pouvez
ils/elles peuvent

PostPosted: Tue Feb 14, 2006 9:24 am    Post subject: Reply with quote

Yep, the difference between "peux" and "peut" is only according to the subject of the verb..... and don't mix them with "peu" either, which means "few". Wink
Back to top
MiniMe

PostPosted: Sun Feb 19, 2006 5:32 pm    Post subject: Reply with quote

c koi un "chum" ?? c pas un mot francais ca..?
Back to top
clemence

PostPosted: Sun Feb 19, 2006 9:17 pm    Post subject: Reply with quote

I think it's Canadian but I'm not sure.... it means boyfriend, but quite in an informal way.
I've never heard it, but I've seen it on many forums. It's just like "mec". Wink
Back to top
Julien

PostPosted: Sun Feb 19, 2006 10:16 pm    Post subject: Reply with quote

chum is not French

I'd say it means "pote"
Back to top
mad

PostPosted: Mon Feb 20, 2006 12:57 am    Post subject: Reply with quote

clemence wrote:
I think it's Canadian but I'm not sure.... it means boyfriend, but quite in an informal way.
I've never heard it, but I've seen it on many forums. It's just like "mec". Wink

yup..in Quebec French, "chum" means boyfriend and "blonde" means girlfriend...informally of course..which makes more sense to me, lol. What if you're talking about your friend who's small? What then???

PostPosted: Mon Feb 20, 2006 5:26 pm    Post subject: Reply with quote

Saying " petit ami " will always be understood as " boyfriend " ( petite amie = girlfriend).

Anyway you hardly have any occasion to speak about your... small friend Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zmike

PostPosted: Mon Feb 20, 2006 10:57 pm    Post subject: Reply with quote

petit ami Laughing where did that come from Razz small friend...Is there any words like this I should know (common ones)?
Back to top
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Jump-Gate Forum Index -> French Language All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum